Wouter ken ik sinds een jaar of vijf. Hij had een uitzendbureau: YourMatch. Presentanza was net gestart, en Wouter was een van de eersten die ik vertelde wat imago advies inhoudt. Zoals velen vond hij het interessant, maar ook vreemd.
Kortgeleden kwam ik hem weer tegen. Er was veel gebeurd intussen. De dienstverlening van YourMatch had zich verlegd naar Payrolling; dat was nu de core business. En inmiddels was gebleken dat er markt is voor imago advies. Het is al bijna een begrip, en vanuit steeds meer disciplines wordt op de nieuwigheid ingespeeld. Kappers, interieuradviseurs, stylisten: allemaal doen ze ineens iets met imago.
De ontmoeting mondde uit in een afspraak, want er was behoefte aan een partij die kon meedenken over positionering en communicatie. Gelukkig kon Wouter mijn gedachten niet lezen.
Een bedrijf dat YourMatch heet en niet matcht? Dat matcht niet! Als hij het vooraf geweten had… Met een nieuwe commercieel directeur en een nog te werven sales dame is het zaak dat de naam de business verkoopt, in plaats van dat je vragen krijgt over relatiebemiddeling of werving en selectie.
Aan de slag dus. Een brainstormsessie resulteerde in een waslijst van namen, waarvan de meeste niet goed genoeg of niet beschikbaar. Drie bleven er over. Voorzichtig enthousiast en vol verwachting togen we naar Wouter. En… hij vond het niks.
Dat werd overleggen dus, en de achterban raadplegen. Het valt niet mee iets waaraan je gehecht bent te verruilen voor iets nieuws, dat je ook nog eens niet zelf hebt bedacht. Dat vergt lef, en vertrouwen.
Twee weken later was het roer om. Pay for People zou het worden, met alle mogelijke variaties daarop in schrijfwijze. Daarbij een serie namen voor producten, te beginnen met de on-line klantenapplicatie, voorheen bekend als MyMatch. Bijna als vanzelf werd dat Pay4me.
Geweldig! Dat er ondanks de talrijke merk- en domeinnaamregistraties nog zulke leuke dingen mogelijk zijn. Wat is dit toch een mooi vak.
De opdracht om ook over de beeldvorming en de introductie van het merk na te denken kwam er direct achter aan. Er was haast bij, want de verhuizing was aanstaande, en wat zou het mooi zijn om die twee zaken te combineren. Op basis van de eerder gemaakte imagodefinitie zochten we een vitaal, fris en energiek beeldmerk. Het werd de passievrucht, met fris groen en warm rood.
Pay for People. Professioneel, persoonlijk en met passie. En ook nog op de Parklaan. Past perfect! Dat het ze maar veel mag opleveren. Plezier. En pegels!